امکان دانلود مستقیم اپلیکیشنهای آیفون از وبسایتهای توسعهدهندگان فراهم شد!
کمپانی اپل به تازگی اولین نسخه بتای سیستمعامل iOS ۱۷.۵ را برای توسعهدهندگان منتشر کرده است؛ به طوری که این بهروزرسانی اجازه دانلود مستقیم اپلیکیشنها از وبسایتهای توسعهدهندگان برای کاربران آیفون در اروپا را فراهم میکند.
اپل در بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد که بهمنظور رعایت قوانین جدید اتحادیه اروپا دانلود مستقیم اپلیکیشنهای گوشی آیفون ازطریق وبسایت رسمی توسعهدهندگان امکانپذیر شد.
با انتشار نسخه بتای سیستمعامل iOS ۱۷.۴، اپل اجازه داد که توسعهدهندگان در اروپا اپلیکیشنهای خود را از فروشگاههای رقیب اپ استور منتشر کنند، این تغییر به دلیل رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا بود.
اولین نقطه کلیدی این تغییرات امکان دانلود مستقیم اپلیکیشنها از وبسایتها است که اپل اکنون این قابلیت را فراهم میکند. این تغییر که مشابه سیاستهای اندروید است نشاندهنده گسترش قابلیتهای دسترسی به اپلیکیشنهاست.
خبر خوش اپل برای کاربران اروپایی؛ دانلود مستقیم اپلیکیشن از وبسایتها
رویکرد اولیه اپل این بود که سایدلود (بارگیری جانبی) نرمافزارهای آیفون را صرفاً ازطریق فروشگاههای رقیب اپ استور ممکن کند؛ اما با سختگیری اروپا، این شرکت تغییرات را گستردهتر کرد و گفت که دانلود مستقیم اپلیکیشن از وبسایتها نیز امکانپذیر خواهد شد.
با این حال، محدودیتهایی وجود دارد که توسعهدهندگان باید آنها را رعایت کنند، از جمله عضویت مداوم در برنامه توسعهدهنده اپل به مدت حداقل دو سال و داشتن حداقل یک میلیون نصب جدید در سال اخیر در اتحادیه اروپا.
علاوه بر این، اپل API ویژهای را برای توسعهدهندگان فعال کرده است که به آنها اجازه میدهد اپلیکیشنهای خود را به صورت مستقیم وارد وبسایتهای خود کنند. این اپلیکیشنها همچنین از قابلیتهای مانند پشتیبانگیری و بهروزرسانی پشتیبانی خواهند کرد.
این نخستینباری است که اپل دانلود مستقیم اپلیکیشنهای آیفون را امکانپذیر میکند. پشتیبانی از این قابلیت احتمالاً باعث میشود تا اپلیکیشنها و بازیهایی مثل اسپاتیفای و فورتنایت بدون سختگیریهای اپ استور دردسترس افراد بیشتری قرار بگیرند.
اپلیکیشنهایی که ازطریق وبسایتها دردسترس قرار میگیرند، کارمزد خرید درونبرنامهای به اپل نمیدهند.
این تغییرات بهطور کلی به توسعهدهندگان امکانات بیشتری را ارائه میدهد و احتمالاً باعث افزایش دسترسی کاربران به اپلیکیشنها و بازیها میشود. اما قطعا با چالشهایی روبرو خواهد بود؛ به عنوان مثال، توسعهدهندگان باید هزینههای Core Technology Fee را بپردازند که بر اساس تعداد نصبها محاسبه میشود و درآمد اضافی برای اپل به دنبال دارد.