«قاتل توییتر» خیلی زود از صحنه رقابت حذف میشود

در حالیکه کمتر از دو هفته قبل شبکه اجتماعی متنمحور تردز تحت متاپلتفرمز، برای استفاده کاربران راهاندازی شد و در یک هفته ابتدایی بیش از صد میلیون کاربر را جذب خود کرد، طبق آمار رسمی با افت ترافیک شدید و کاهش نرخ رشد و تعامل کاربران مواجه شده است.
نرمافزار متنمحور تردز که هفته گذشته فعالیت خود را زیرمجموعه اینستاگرام آغاز کرد و در یک هفته موفق شد صد میلیون کاربر را جذب کند، طبق آمار رسمی شرکتهای «سنسور تاور» و «سیمیلار وب»، با افت شدید ترافیک و کاهش نرخ رشد و تعامل کاربران مواجه شده است.
این نرمافزار که از سوی مارک زوکربرگ و متاپلتفرمز برای رقابت با توییتر راهاندازی شد، به دلیل ارتباط با اینستاگرام و امکان استفاده از نام کاربری و انتقال دنبالکنندهها از این شبکه اجتماعی، اشتراکگذاری عکس و بازخورد مثبت تبلیغات کنندگان، سر و صدای زیادی به پا کرد. به گزارش وبسایت فناوری ورج، کاربران ظرف مدت یک روز، بیش از ۹۵ میلیون پست در تردز ارسال کرده و ۱۹۰ میلیون لایک کرده بودند.
اما طبق آمارهای بدست آمده نرخ تعامل کاربران در روز سهشنبه ۲۰ درصد پایینتر از روز شنبه بوده و زمانی که هر کاربر در تردز سپری کرده از ۲۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش یافته که این آمار برای رقیب توییتر فاجعهبار است.
همچنین به گزارش سیمیلار وب آمار سرعت افزایش تعداد کاربران و جذب این نرمافزار ۲۵ درصد نسبت به روزهای ابتدایی کاهش داشته است.
جاسمین انبرگ، تلحیلگر ارشد «اینسایدر اینتلیجنس» گفت: اگر از هر چهار کاربر اینستاگرام، یک نفر ماهانه از تردز استفاده کند برای شرکت متا کفایت میکند تا تردز به بزرگی توییتر باشد.
ضمن اینکه آدام موسری، مدیر اینستاگرام و تردز در شرکت متا پلتفرمز، با صراحت عنوان کرد که سیاست و اخبار روز در برنامهریزی این شبکه، ارجحیت ندارد و از این رو، ممکن است تردز برای بعضی از کاربران بانفوذ، نتواند جایگزینی برای توییتر باشد.